||
VOOR UW UITZONDERLIJKE PRESTATIE OP HET GEBIED VAN KUNST & CULTUUR IN DE WATERWEG REGIO

Persbericht: Kick-Off Waterweg Cultuurprijs 2017

Geplaatst op: 10-01-2017
Op vrijdag 6 januari jl. werd in de Vlaardingse Bierbrouwerij de aftrap gegeven van een nieuwe editie van de Waterweg Cultuurprijs. Deze ‘Kick-Off’ stond in het teken van het brouwen van nieuwe ideeën voor cultuur in de regio Waterweg noord. Een goed idee past immers op een bierviltje!

Tijdens deze feestelijke gelegenheid werd de jury alvast bekendgemaakt en is het publiek geïnformeerd over de procedure rondom deelname aan de prijs. De avond werd geleid door Ulrike Söbbeke, die tevens zitting zal nemen in de jury van de Waterweg Cultuurprijs 2017. Overige juryleden voor de editie van 2017 zijn Eppo König en Nathalie Hartjes, onder leiding van juryvoorzitter Bert van Meggelen. Het vierde jurylid zal binnenkort bekend worden gemaakt op de website van de Waterweg Cultuurprijs.

Maar de avond bestond uit meer dan mededelingen en informatievertrekking. De bestuursleden van de stichting Waterweg Cultuurprijs gaven elk een voorbeeld van een cultureel project dat hen aansprak, om het publiek te inspireren. Ook Jeroen Dijkstra, die in 2015 samen met collega Gaby Vinig de Waterweg Cultuurprijs won, droeg bij met een inspirerende presentatie over hun winnende project ‘Food Art Festival Verborgen Stegen’. Ter afsluiting werd er, met een glaasje Vulcaan bier van de brouwerij, geproost op de Waterweg Cultuurprijs 2017.

Al met al was het een zeer geslaagde avond. Met de Kick-Off is een nieuw seizoen Waterweg Cultuurprijs geopend en dat betekent dat inzendingen voor ideeën vanaf nu welkom zijn! Insturen kan t/m 31 maart 2017. Wilt u meer informatie over deelname aan de Waterweg Cultuurprijs? Kijk dan verder op deze website!

De Waterweg Cultuurprijs prijs wordt mogelijk gemaakt dankzij de gemeenten Schiedam, Vlaardingen en Maassluis en het Fonds Schiedam Vlaardingen e.o.

Noot voor de pers:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de projectleider van de Waterweg Cultuurprijs, Josje Hattink. Via 0611953922 of info@waterwegcultuurprijs.nl.

Bijlagen: foto’s van de Kick-Off Waterweg Cultuurprijs 2017 in de Vlaardingse Bierbrouwerij